Rendering – pracovní postup

Doporučený postup

Vyplatí se dodržovat následující body:

  1. Pozice slunce: nejvhodnější je začít denní scénou. Slunce by mělo být nad obzorem, například v čase mezi osmou hodinou ráno a čtvrtou hodinou odpoledne
  2. Pokud jsou zde světla, vyplatí se vytvořit dva obrázky se zapnutým a vypnutými světly.
  3. Výška bodu pozorovatele a bodu pohledu by měla být stejná, například 130 cm.

Nastavení dialogu

  1. Nejprve vytvoříme rendering v malé velikosti, aby bylo možné rychle zkontrolovat kvalitu obrázku. Rozlišení obrázku by nemělo být vyšší než 800*600 pixelů a kvalita renderingu Q1.
  2. Sluneční světlo by mělo být čisté denní světlo.
    S tímto nastavením bude doba renderingu velmi krátká, max. 1,2 minuty. Pokud to trvá déle, můžete proces kdykoli přerušit.
    Na konci renderingu nebo při jeho přerušení se spustí algoritmus čištění obrazu, který eliminuje zrnitost. Je třeba chvíli počkat.

Kontrola

Nyní musíte zkontrolovat kvalitu. Zrcadla, jiné materiály, stíny, světla atd.

Zrcadla: nastavení zrcadlení v renderingu ARCHLine.XP 2023 je trochu odlišné. Aby se odraz zobrazoval ve všech renderovácích stylech správně, musí být před renderingem na daný povrch aplikován styl Zrcadlo.

Sklo: V případě problémů s průhledností skla se vyplatí před renderingem na daný povrch aplikovat styl Sklo

Další krok

  1. Rozlišení obrázku by mělo být vyšší, např. 1280*720 pixelů, kvalita vykreslení Q2. Doba renderingu se v závislosti na scéně prodlouží 2x,3x.
  2. Pokud je vše v pořádku, lze použít rozlišení Full HD, 1980*1080 pixelů a výchozí nastavení Qx.
    To může trvat až 30–60 minut, ale protože se bude jednat o konečný obrázek, vyplatí se tuto dobu brát jako poslední krok.
    Jakmile je obrázek hotov, stojí za to vyzkoušet přepínač Zaostření detailů. Ten naleznete na záložce Podrobnosti. Představuje dva efekty zvýrazněním hran. Jedná se o postproces a výsledek je okamžitě zobrazen. Obrázek, který se vám líbí lépe, by měl být zvolen jako konečný.